kobieta z depresją

Top 5 sposobów na odchudzanie

  1. Przyjemna aktywność

Sama dieta i sposób odżywiania nie spowodują dużego spadku wagi. Dietę należy uzupełnić o przyjemną aktywność fizyczną. Nie trzeba przerzucać wielu ton żelaza, aby schudnąć. Wystarczy poranna kilkunastominutowa gimnastyka, spacer trwający 40 minut czy 3 razy w tygodniu basen. Wysiłek nie musi być szalenie intensywny i codzienny. Przyjemna aktywność wystarczy od 3 do 4 razy w tygodniu, aby pobudzić metabolizm. Jazda na rolkach czy na rowerze w zupełności wystarczy, aby przyspieszyć spalanie kalorii.

  1. Zdrowy sen

Niewysypianie się, zbyt krótki odpoczynek powoduje senność, rozdrażnienie, zaburzenia trawienia, ale także zwiększenie się poziomu greliny, czyli hormonu głodu. Ospały organizm stara się przez wydzielanie substancji zrekompensować braki energetyczne. Obniża się również zdolność przetwarzania cukrów o 23%. Trudniej jest zaspokoić apetyt. Osoby śpiące regularnie po 8 godzin mogą liczyć spokojnie na utratę 2 kilogramów.

  1. Zabójczy stres

Stres niestety obniża poziom estrogenu u kobiet i testosteronu u mężczyzn. Procesy przemiany materii zwalniają, a posiłki przestają być regularne. W chwili uspokojenia następuje łaknienie i gromadzenie zapasów na kolejną długą przerwę żywieniową. Stres najlepiej odreagować przez bieganie, silną ekspresję emocjonalną, ale także przez pokarm. Bardzo dobrą metodą na uspokojenie są surowe warzywa takie jak kalarepa czy marchewka, które wpływają kojąco na kondycję psychiczną. Stanową doskonałą alternatywę dla nerwowego podjadania lodów czy słodyczy.

  1. Dokuczliwy brak efektów

Po dwóch dniach od rozpoczęcia zmian żywieniowych stajesz na wadze i załamujesz się, ponieważ wskaźnik wagi nie drgnął nawet o pół kilograma. Nie załamuj się, bo pierwsze widoczne efekty pojawią się najwcześniej po dwóch tygodniach. Organizm potrzebuje czasu, aby uregulować funkcjonowanie metabolizmu w nowych warunkach, czyli przestać gromadzić zapasy. Wprowadzenie bardziej radykalnych rozwiązań zniweczy plany organizmu, który nie będzie potrafił usystematyzować procesów przemiany materii. Zegar biologiczny potrzebuje czasu. Przy zdrowym trybie życia, regularnym odżywianiu się i przy wprowadzeniu aktywności fizycznej, organizm przyzwyczaja się do zmian nawet 30 dni, tworząc nowe nawyki.

  1. Pizza, która (nie)szkodzi

Zjedzenie pizzy, hamburgera nie jest wskazane, gdy dotyczy codziennych nawyków żywieniowych. Posilenie się burgerem o wysokiej zawartości kalorii nie wyrządzi krzywdy, jeśli następuje co kilka dni najczęściej, najlepiej po wzmożonej aktywności fizycznej. Lody czy kawałek ciasta spożyte raz w tygodniu, nie mają wpływu na wprowadzoną dietę, wręcz przeciwnie- zaspokoją chęć zjedzenia czegoś słodkiego.

Proste zasady żywieniowe wprowadzone w dowolnym momencie spowodują spadek wagi, ale każdy naturalny sposób wymaga cierpliwości i czasu. Gwałtowne spadki wagi zawsze wynikają z gwałtownych zmian, ale działają destruktywnie na organizm i zdrowie.

Dodaj komentarz