żywienie

Prawidłowe żywienie

Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromnie znaczenie w aspekcie równowagi kwasowo-zasadowej
naszego organizmu. Oto kilka podstawowych zasad prawidłowego żywienia :

– spozywać 5 posiłków dziennie w regularnych ostępach czasu
– nie podjadać pomiędzy posiłkami
– ostatni posiłek zjadać co najmniej 3 godziny przed snem
– posiłki w ciągu dnia powinny być niewielkiej objętości, jednak wysokiej jakości
– spożywać produkty świeże, unikając przetworzonych tj: biała mąka, cukier, biały ryż, białe pieczywo, ciasteczka, słodycze,
– nie popijać w trakcie jedzenia
– spożywanie odpowiedniej ilości żywności zasadotwórczej (głównie warzywa i owoce)
– ograniczyć spożycie żywności kwastwórczej (zboża, skrobia, cukier)
– spożywanie dużej ilości niegazowanej wody mineralnej – około 2,5 litra dziennie
– nie łączyć produktów białkowych (mięsa, mleka, sera) ze skrobią (zboża, ziemniaki, ryż, kukurydza,)
– unikać spożywania soków z kartonów, coca-coli i innych słodzonych napojów gazowanych

Główną przyczyną zakwaszenia organizmu, a co za tym idzie otyłości i innych chorób jest spożywanie żywności kwasotwórczej w głównej
mierze zbóż, skrobi, cukru, kawy oraz soków pasteryzowanych i słodyczy. Organizm ze względu na ograniczone zdolności gromadzenia
węglowodanów, przekształca je w tłuszcz. Nadmierna konsumpcja cukru nie dopuszcza również do wykorzystania zapasów tłuszczu i zamiany
ich w energię, gdyż insulina blokuje dwa enzymy konieczne do ich spalania, co powoduje dalsze przybieranie na wadze.

Dodaj komentarz