zdrowie i uroda

Jak zdrowo się odchudzać? 5 prostych zasad, które pomogą schudnąć od kilku do kilkunastu kilogramów bez uszczerbku na zdrowiu!

Każda dieta cud to odchudzanie się w restrykcyjny sposób i czekanie na cud. Niestety, ale głodówki i wyrzucanie z jadłospisu wielu substancji odżywczych powodują biegunki, zaparcia, a czasem doprowadzają do poważnych chorób. Efekty są krótkotrwałe i waga wraca do stanu sprzed diety, a nawet kilogramów przybywa. Zastosuj 10 poniższych porad, które sprawią, że odchudzanie będzie skutecznie i trwałe, a zdrowie nie ucierpi.

  1. Urozmaicone menu to podstawa żywieniowa

Wyrzucanie z jadłospisu węglowodanów czy białka powoduje, że organizm w szybkim tempie spala dostępne zapasy tłuszczu, ale także cierpi na brak materiału budulcowego. Codziennie w organizmie człowieka zachodzą procesy budowy nowych komórek. Brak materiału budulcowego i energii odbija się na zdrowiu. Zamiast usuwać z menu mięso czy węglowodany, dobrze jest je zastąpić mniej kalorycznymi odpowiednikami. W przypadku białek czerwone mięso świetnie zastąpi kurczak lub indyk. Do tego można spożywać mleko i chude przetwory mleczne. Objadanie się prostymi węglowodanami, takimi jak makarony można zastąpić węglowodanami złożonymi, czyli różnego rodzaju kaszą lub ryżem, które stopniowo uwalniają energię. Dietę można uzupełnić owocami i warzywami.

  1. Regularnie żywienie

Podjadanie, zbyt długie odstępy między posiłkami, czy brak śniadania to podstawowe błędy żywieniowe. Brak śniadania powoduje, że organizm od samego rana bazuje na zapasach. Skrajny brak substancji odżywczych wywołuje reakcję obronną i przy najbliższym posiłku organizm zmagazynuje w postaci tłuszczy wszystko, co możliwe! Niestety, ale organizm inteligentnie zarządza swoimi zasobami żywieniowymi i energetycznymi, dlatego skrupulatnie gromadzi zapasy na dłuższe przestoje między posiłkami. Należy jeść systematycznie co 4 godziny, aby do gromadzenia zapasów nie dochodziło. Punktem wyjścia jest śniadanie przez drugie śniadanie obiad po kolację. 4 – 5 posiłków w zupełności powinno zaspokoić potrzeby organizmu przy założeniu, że nie będą to wielkie porcje.

  1. Niezbędny błonnik

Błonnik pęcznieje w żołądku i daje uczucie sytości. Poza tym wchłania wodę i ułatwia odchudzanie. Jego podstawową zaletą jest poprawa pracy jelit. Oczyszcza organizm z toksycznych produktów przemiany materii. Błonnik dostępny jest produktach pełnoziarnistych, warzywach i owocach. Należy jednak uważać na winogrona, które zawierają bardzo dużą ilość cukrów. Najzdrowszymi owocami bogatymi w błonnik są jabłka, maliny, agrest czy kiwi, natomiast ananas, grejpfrut i papaja wspomagają odchudzanie.

  1. Rezygnacja z alkoholu i nawadnianie

Nawadnianie nie dotyczy napojów słodzonych czy popularnych napojów gazowanych. Dziennie należy wypić ok. 2 litry czystej wody bez cukru i konserwantów. Soki owocowe, mimo że są naturalne, także zawierają dużo cukrów i ich spożycie należy ograniczyć. Alternatywą dla owocowych soków, tych świeżo wyciskanych, są soki warzywne, które nie zawierają tak dużej ilości cukrów, jak owocowe. Podstawą dobrej diety jest rezygnacja z alkoholu, zawiera on dużo pustych kalorii oraz cukrów zawartych w drinkach czy alkoholach smakowych.

  1. Naturalne spalanie tłuszczu

Tak, naturalne spalanie tłuszczu jest możliwe. Każda dieta na odchudzanie powinna zawierać takie produkty jak imbir, chrzan, pieprz czy chili. Gubienie kilogramów odbywa się przez „termogenezę” w organizmie. Spożycie chili czy imbiru powoduje szybsze spalanie kalorii o 20%. Dodatkowym atutem imbiru są walory przeciwbólowe, przeciwzapalne, przyspieszenie procesów przemiany materii czy własności bakteriobójcze. Plastry pokrojonego korzenia przyłożone na rany działają odkażająco i łagodząco na obrzęki i zaczerwienienia.

Dodaj komentarz